Ansökan om förskoleplats

Det heter ju inte dagis längre, det heter förskola, och det är visst hög tid att ställa Jackie i kö till det.
Lätt som en plätt tänkte jag och ställde in områdena Bromma, Hässelby-Vällingby och Kungsholmen i sökfunktionen på stockholm.se.

Gaaaaaah!!! 140 förskolor och 31 dagmammor att välja mellan!

Som mest får man ställa henne i 5 olika köer, men hur är det ens möjligt att veta vilket dagis (ursäkta, FÖRSKOLA) eller dagmamma vi ska våga anförtro omvårdnaden av vår lilla skatt? Vi ska ju ändå lämna henne hos främmande människor och lita på att de kan ta hand om vår dotter på bästa sätt. 

Min storasyster sa att det jobbigaste med hennes sons småbarnsår var inskolningen till förskolan, och då var han ändå ett kolikbarn som vägrade sova några längre stunder alls och alltid på mammas bröst.

Åhej vad jag ser fram emot detta med förskola.

Inte så mycket faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Catrine

Jag hade världens ångest innan Sigrid skulle skolas in. Efter tre dagar var hon färdiginskolad och nu hinner vi inte mer än komma in på dagis innan hon pekar på dörren och tycker att jag ska gå därifrån. Behöver jag säga att hon trivs? ;-) Däremot hade vi ju inte problemet med så många dagis att välja mellan. Flytta hem till Norrland igen ni också :-)

2010-08-24 @ 16:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0