Snabbvisit på BVC

Nästa vecka ska Jackie till BVC för läkarundersökning. Tror det är 6-månaderskontrollen som ska göras men den kommer lite på efterkälken i och med att det varit semester.

Hur som helst har vi inte vägt Jackie sedan den 7:e juli då vi var där sist, och sedan dess har jag ju både slutat amma och börjat ge henne mer mat. Vi märker såklart att hon har vuxit, hon har blivit så hullig och go, och LÅNG har hon blivit också, men vågen här hemma stämmer inte riktigt. Imorse ställde vi oss på den tillsammans och när jag drog ifrån min egen vikt så skulle hon i så fall väga 6,7 kg. Det stämmer ju inte alls, hon vägde 7,3 sist på BVC. 

Otålig som jag är stoppade jag ner Jackie i bärsjalen och traskade iväg till BVC för att se om de hade en våg typ ute i väntrummet som man kan väga barnen lite när man vill utan att behöva boka en tid eller komma på öppen mottagning. De hade ingen sån men jag fick väga henne själv inne på en sköterskas rum medans hon gjorde datorarbete.
Lade min knubbiga lilla prinsessa på vågen. 8.810 gram! Yihaa! Prickar man in den vikten på kurvan som vi fått utskrivet så följer hon sin kurva perfekt! Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0