Påsken 2011

Inte ett enda påskägg men vad gör väl det. Vi har haft det väldigt trevligt hemma i Hälsingland över påsken, även om det varit en del flängande. Det har varit otroligt fint väder med närmare 20 grader varmt och strålande sol, så vi har varit ute mycket, till Jacklins stora glädje.

Långfredag: Började med att jag för en gångs skull väckte Jacklin istället för tvärtom. Tidsoptimister som vi är (ehum) så missade vi båda pendelavgångarna så vi fick stressa in med tunnelbanan för att hinna med tåget. Tågresan gick hur bra som helst, det brukar vara så. Framme i Ljusdal och inkvarterade oss hos Jacklins farfar. Bilbarnstolen stod hemma hos moster Susanne så vi traskade dit framåt eftermiddagen. Där fick hon leka i sandlåda för första gången, gissa om det blev sand i både blöja, byxfickor och skor.

Påskafton: Jag var uppe tidigt med vår lilla sessa och kokade kaffe, tonade håret och både badade och duschade henne och mig. Jag lämnade Jacklin med pappan och farfarn och for själv iväg till min moster Lena och fixade hennes hår och smink inför kusinträffen vi skulle på på Skästra bygdegård. Dit kom jag, pappan, Jacklin, moster Susanne med fam, moster Katarina, morbror Fredrik med fam, mormor Marie, min kusin Sofia med familj, Sara och Andreas, Kim och Erica, min moster Lena, Kjell och min mormor Göta. Mycket trevligt var det. Under tiden jag var borta lärde pappan Jacklin att hålla i och äta en banan själv. Kvällen slutade med vin och kortspel med Jacklins farfar.

Påskdagen: Pappans mormor och morbror fick oss som kaffegäster, vilket var uppskattat. Efteråt gick vi till min vän Carro som huserade hemma hos sina föräldrar med sin nyfödda son Sebastian och sambo Björn. 30-årsfirande och firande av det lilla gossebarnet stod på agendan. Det bjöds på mat och jag fick hålla det lilla livet i min famn. Jag blev inte alls sugen på en liten till *blink blink*. Sent på kvällen kom Jacklins morfar och hälsade på, men hon var lite trött och avig, inte så konstigt med tanke på allt stoj hon varit med på alla dessa dagar.

Annandagen: Jacklin sov till 9 (!!!). Okej då, det var främst för att hon somnade vid 21 kvällen innan och hon vaknade faktiskt vid 6 i vanlig ordning. Jag och pappan gjorde vårt bästa för att låtsas sova, så hon nöjde sig med att vara nere på golvet och härja runt en vända och sedan ville hon komma upp i sängen igen och lade sig genast brevid mig och somnade om. Halleluja! Annandagen - Den stora resdagen, även för oss, så efter att vi packat klart så bilade farfar oss ner till Sundbyberg igen. Det blev bland annat ett stopp på Biltema i Gävle där Jacklin gick och höll farfars hand och med den andra handen i sin byxficka, precis som farfar gjorde. Att hon blivit en stor tjej nu blev extra tydligt då hon fick provsitta en cykel med stödhjul inne i butiken och hennes ben nådde precis till pedalerna.

Påskafton på Skästra bygdegård. Jacklin hittade en kompis. Kusin Sofias dotter Esmilee som hon bestämt tog i handen och gick iväg




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0