Veckan som var

Om vi skulle ta och göra en liten sammanfattning av veckan som var kanske.

Det var ju första advent i helgen, och vi passade på att baka lussebullar. Det var första gången som Jacklin bakade tillsammans med oss hemma. Jag är inte så mycket för bakning i vanliga fall, men lussebullar var ju kul! Lätt och så gick det fort. Hur bullarna blir är inte det viktigaste, huvudsaken man har roligt och det hade vi alla tre. Jodå, pappan var med och bakade han också.
Jacklins bullar såg mest ut som lussebajskorvar och en bulle tryckte hon FULL med russin. Russin var för övrigt mycket populärt.

Bilder från lussebaket



Måndag och tisdag flög förbi, vad vi gjorde vet jag inte så noga. På onsdagen var det dags för mig att åka iväg på ultraljusdundersökning. Allt såg väldigt bra ut och det visade sig att Jacklin ska få en lillebror och han beräknas komma den 22 april, precis enligt den förra beräkningen.

Torsdag var också en sån där dag som knappt märktes, men det var pappans tur att natta tösen i alla fall och det gick helt problemfritt. Hon sov ända till 5.15 på morgonen då hon kom tassande med vovven i högsta hugg och lade sig bredvid mig och gosades. Hon somnade inte om igen, för hon ville vara en örskuse. 1 timme stod jag ut sedan var det bara att göra morgon och göra sig klar till förskolan. Jag skjutsade henne i vagnen idag, och vi tog en omväg så vi fick oss en liten promenad innan lämningen. Det är helt otroligt att det är 2:a december och helt bart på marken. 5 plusgrader och vädret påminner mest om tidig oktober.

Oj vilket hafsigt inlägg det här blev, men det mesta är hafsigt numera. Mina tankar är så spridda och dagarna går in i varann. Hela jag är inne i det här väntandet, längtar till Jacklins första luciatåg på förskolan, julen och inte minst våren då lillebror kommer. Rörigt rörigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0