1-årskalas!

Idag hade vi 1-årskalas för Jacklin! Två av hennes kompisar kom, Melwin och My, och deras föräldrar. Det var himla kul att få visa upp vårt nya hem och se barnen leka så smått med varann, även om det var rätt stor åldersskillnad på dem. My vädrade lungorna, Jacklin traskade runt överallt och Melwin satt nöjt på täcket jag lagt ut på vardagsrumsgolvet. Precis vad som kan förväntas av småbarn, variation.

Jacklin fick smaka på tårta för första gången, behöver jag säga att hon gillade det? Hon gick runt med sin lilla sked och ville ta av de andras tallrikar, sötkråkan. Kalaset kändes väldigt lyckat, även om det fanns stunder då vi var rätt splittrade med diverse blöjbyten, matningar och tröstningsförsök av missnöjd spädis. Jag tror man behöver det vuxna sällskapet också som förälder. Att umgås med andra föräldrar ger otroligt mycket, så nu sitter jag och funderar på om det är lovligt att ha kalas ett par gånger i veckan? Det vore kul med fler träffar i alla fall.

Herregud, inte trodde väl jag att parträffar skulle vara nåt för mig.

Man blir trött av att hålla kalas så Jacklin tvärslocknade strax efter 18, och ska jag vara ärlig så blir det nog en tidig kväll för mig med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0