Bubbelbabbel

Jacklin har börjat "prata" mycket den senaste tiden. Hon sticker ut tungan och pruttar fram ett DRRR så saliven bubblar. Hon ser väldigt glad ut när hon gör det så hon måste tycka att hon klarat av något mycket speciellt. Och det är klart att det är! Svarar vi tillbaka med likadant pruttljud så får vi genast respons. Vi kommunicerar!

Hon har även börjat kramas. Riktigt hårt slår hon armarna runt min hals, luvar tag med sina fingrar i mitt hår och hånglar med min haka. Hahaha! 

Häromdagen bestämde jag mig för att köpa hem några barnmatsburkar. Vi har ju ingen anständig mixer så jag kan laga maten själv och potatisen och moroten som jag tidigare serverat har tagit slut. Provade med en liten liten smakportion med rotfrukter och kalvkött. Inte speciellt populärt, mest troligt pga att hon var trött just då. Klantigt av mig att missa något sådant. Gången därpå gick det bättre, och igår fick hon en ganska lagom portion till middag. Hon mumsade och åt, sa "Nam" flera gånger, fick päronpuré till efterrätt och sedan lite vatten i nappflaska. Hon får fortfarande inte i sig speciellt mycket vatten, hon leker mest och råkar svälja en och annan klunk för att det droppar ur flaskan. När hon var mindre fick hon vid några tillfällen lite ersättning ur flaska, då kopplade hon direkt att det fanns mat i den. Nu verkar hon ha glömt bort det.

Appropå flaskmatning. Pappan smakade lite på Nutramigenen och tyckte inte alls att det smakade illa. Tvärtom trodde han att Jacklin skulle gilla det, och han som är så insatt i kroppens byggstenar och proteiner och jaddajadda ansåg att det vore jättebra för Jacklin om hon fick i sig av ersättningen eftersom den innehåller så finfördelat protein och andra nyttiga ingredienser. Speciellt som vi nu fått det utskrivet på recept och har 6 burkar á 400 g hemma. Ytterligare 6 burkar finns att hämta ut på receptet.
Det är bara för henne att vänja sig vid smaken och lära sig att äta ur flaska. Att hon inte äter välling eller ersättning kan mycket väl bero på att hon inte vet hur man gör!

Jag kör på och ger henne vatten på flaska jag så får pappan ge henne av ersättningen.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Bara inte Janne själv tar ersättningen efter han varit iväg och tränat ;) hahaha

2010-07-02 @ 17:01:36
URL: http://kattaskommentarer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0