Värmen fixar sömnproblemet?

Okej, klockan är nu i runda slängar fyra på eftermiddagen. Man tror ju att det ska vara som allra varmast runt 12-13-tiden, pyttsan. Det är ännu varmare nu än det var tidigare idag. Termometern säger att det är 29,7 grader inne just nu. Ute är det nästan 34 grader i skuggan. Tjoho vad vi flyter bort! Jacklin däremot har plötsligt börjat sova så som det förväntas att barn i hennes ålder ska sova på dagtid, en timme en och halv på förmiddagen och nu har hon passerat en timme på eftermiddagsluren. I vanliga fall, eller hur jag ska säga, brukar hon stycka upp tupplurarna till ett helt gäng på en si sådär 20-30 minuters.

Hur ska vi tolka detta? Att värmen fixar sömnproblemet? Har hon blivit "stor tjej" på riktigt, eller däckar hon helt enkelt av värmen?



Det ska nämnas att sovrummet är det svalaste rummet i lägenheten, där är det inga 29 grader, kanske "bara" 25. Och så länge Jacklin är nöjd så är vi nöjd.

Kommentarer
Postat av: melissa

hej du:) jag vet inte riktigt i vilken av dina bloggar jag kan ställa frågan om hår?:) men de är så här ( jag hoppas du kan hjälpa mig)



jag har satt i extensions, jag gillar kalla färger, men jag tyckte nästan att topparna på mitt hår (extensions) blev fööör askiga, nästan gröna. men då undrar jag; jag åker till grekland på lördag. bleks mitt löshår? och får de mer en naturlig färg? blir de lite mer guld?



hoppas du kan svara :)



kram på dig och vill säga att du är en fin mamma

2010-07-12 @ 00:39:23
Postat av: Anna-Karin

Melissa



Jag föredrar att frågor angående hår ställs i frisörbloggen (http://blog.frisorska.se/) eftersom detta är en mammablogg. Jag svarar i alla fall på Din fråga här.



Ditt löshår kommer att påverkas av solen om det är äkta hår. Syntet är jag inte lika säker på om det kommer påverkas eller inte. Kalla askiga nyanser är de nyanser som tvättas bort snabbast och kommer med största sannorlikhet att försvinna ganska snabbt när Du åker utomlands och vistas mycket i bad och sol. Solljuset bleker en del, och blekning drar alltid åt det guldiga hållet.



MVH



Anna-Karin



2010-07-12 @ 16:14:24
URL: http://jacklinochmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0